Djursjukhusgruppen får ny kommunikations- och marknadschef

Djursjukhusgruppen har rekryterat Charlotta Warnhammar som ny Kommunikations- och marknadschef.

Charlotta Warnhammar har under många år arbetat med strategisk och operativ kommunikation, reklam samt marknadsföring. Hon har gedigen erfarenhet av att hantera mångfacetterade projekt samt av att utveckla koncept i syfte att stärka varumärken inom olika branscher såväl i Sverige som internationellt, skriver Djursjukhusgruppen i ett pressmeddelande.

Närmast kommer Charlotta från Mockup kommunikationsbyrå i Göteborg där hon har arbetat som projektledare och vd sedan hon var med och grundade företaget 2010. Innan dess var hon partner i ANR BBDO, en global reklambyrå, där hon bl a arbetade med varumärken som Arla, Intersport, Kappahl och Renault.

– Charlottas erfarenhet och kunskap möjliggör att vi kan hålla högt tempo och förverkliga våra mål inom ett viktigt område, säger Peter Dahlberg, vd och koncernchef Djursjukhusgruppen.

Charlotta Warnhammar tillträder som Kommunikations- och Marknadschef på Djursjukhusgruppen den 2 september 2013, men kommer att delvis stå till Mockups förfogande året ut.