Svenska Kennelklubben utser ny kommunikatör med pressansvar

Svenska Kennelklubben utser ny kommunikatör med pressansvar
Janina Pfalzer tillträder idag som kommunikatör med pressansvar på Svenska Kennelklubben. Hon kommer närmast från Nordea, där hon bland annat har arbetat som pressekreterare och med marknadsföring i digitala kanaler.

Janina Pfalzer har flerårig erfarenhet av strategisk kommunikation samt press- och mediehantering. Hon inledde sin karriär inom journalistiken och har bland annat arbetat för Bloomberg, Dow Jones Newswires/Wall Street Journal, Dagens Industri och YLE. Inom hundvärlden har hon bland annat varit ledamot av Östsvenska Terrierklubbens och Cairnterrierklubbens styrelser.

– I Janina ser jag ett starkt tillskott till SKK, som kan kombinera sin stora yrkesskicklighet med en genuin hundkunskap och stort hundintresse. Rekryteringen av Janina innebär även att vi får en stark kraft i vår ambition att lyfta hunden mer i allmän press samt att värna våra frågor på politisk nivå, säger Kees de Jong, VD på Svenska Kennelklubben.

Janina Pfalzer är utbildad vid Marknadskommunikationsprogrammet vid Stockholms Universitet, vid Journalisthögskolorna på Mittuniversitetet och Helsingfors Universitet samt har en fil.kand. med historia som huvudämne från Stockholms Universitet.
Hon ersätter Hans Rosenberg, som under det kommande halvåret fram till sin pensionering kommer att fokusera på att göra Stockholm Hundmässa 2022 till årets bästa och trevligaste händelse i hundsverige.