Agria lanserar ny kattjänst

Agria lanserar ny kattjänst

Agria lanserar nu tjänsten Katt Extra, som bland annat innehåller rådgivning och hjälp att boka veterinär dygnet runt, en årlig digital hälsokoll samt möjlighet för djurägare att sänka premien genom att höja sin kunskap. Försäkringen täcker bland annat FORL med läkemedel och rehabilitering.

–Vi har bäddat in många nya fördelar som bidrar till att förbättra hälsan hos alla fina katter. Jag är stolt och glad att vi på Agria tillsammans med kattägarna driver kattens status och välmående till nya höjder, säger Patrik Olsson, affärsområdeschef för sällskapsdjur på Agria.

När katten råkar ut för sjukdom eller skada hjälper Agria sjukvårdsupplysning till med rådgivning och hjälp att boka veterinär dygnet runt. Beroende på behovet av djursjukvård kan kattägaren få hjälp att boka ett möte hos Agria Vårdguides digitala veterinärrådgivning eller på en fysisk klinik. I enklare fall får kattägaren stöd och råd om omsorg i hemmet. På så vis får katten ta del av den vård som behövs, men undviker samtidigt onödiga veterinärbesök.

Genom att öka sin kattkunskap kan kattägaren själv bidra till att sänka kostnaden för försäkringspremien genom att genomföra digitala skadeförebyggande kurser. Exempel på kommande kurser är hur man säkrar hemmet för kattungen, tips och råd om djursjukvård för kattägare och vad man ska tänka på om man har flera katter.

Via Agria Vårdguides digitala veterinärrådgivning får katten också ta del av en årlig hälsokoll. Djurägarna fyller i en enkät som de går igenom tillsammans med veterinären. Då kan tidiga tecken på sjukdom eller skada kan fångas upp och djurägaren kan få snabb hjälp.

I tjänsten ingår så klart också en försäkring, där Agria har lyssnat på kunderna som efterfrågar att försäkringen ska täcka för FORL, en relativt vanlig tandsjukdom som leder till stor smärta. Detta ingår nu tillsammans med andra nyheter som utökad ersättning för medicin, rehabilitering och ett veterinärvårdsbelopp på max 150 000 kronor.

Källa: Agria